Jakie jest dzienne zapotrzebowanie na kwasy tłuszczowe z grupy omega-3 dla zdrowej dorosłej osoby?

( ilość produktów: 3 )

Zapotrzebowanie na niezbędnie nienasycone kwasy tłuszczowe (NNKT) u osoby dorosłej w wieku od 26 - 60 lat wynosi nie mniej niż 8 - 12 g dziennie (w zależności od wskaźnika aktywności fizycznej).

W tej porcji kwasów tłuszczowych mieści się zapotrzebowanie na kwasy omega-3. Przy założeniu że dieta jest zgodna z zaleceniami fizjologii człowieka, należy spożyć miniumum 1,5 g kwasów omega-3 dziennie.

Zapotrzebowanie na kwasy omega-3 zależy przy tym od zawartości kwasów z rodziny omega-6 w diecie. Prawidłowo skomponowana dieta, to taka, w której stosunek kwasów z rodziny omega-6 do omega-3, jest jak 2:1 do 4:1.

Jeśli zjadamy źródła kwasów omega-6 powinniśmy pamiętać o uzupełnianiu diety w kwasy omega-3.

W jakich produktach można znaleźć kwasy Omega-3?

Idealnym źródłem kwasów omega-3 jest olej lniany. 

Olej lniany LenVitol® charakteryzuje się wysoką zawartością tłuszczów wielonienasyconych oraz kwasów tłuszczowych omega-3. Zawiera wielonienasycone kwasy tłuszczowe: kwas alfa-linolenowy (omega-3) i kwas linolowy (omega-6).

 

      Document
      IdoSell Shop - Prawdziwe Opinie Klientów
      4.69 / 5.00 (1291 opinii)
      pixel
      Nasz Sklep internetowy używa plików cookies do prawidłowego działania strony. Korzystanie ze Sklepu bez zmiany ustawień dla plików cookies oznacza, że będą one zapisywane w pamięci urządzenia. Ustawienia te można zmieniać w przeglądarce internetowej. Więcej informacji Polityce plików cookies.
      Zamknij